Aktualności

NABÓR

DO GRUP: 

* Pływanie Niemowląt

(termin: 28.04.-23.06.2018)

Zgłoszenia sms przyjmujemy do 12.04.2018





Szybki kontakt

502 153 338

 

 


kontakt@aqua-topic.pl

 

Mapka dojazdu

Facebook

Czym jest aqua fitness?

To nowoczesna forma ćwiczeń ruchowych w wodzie (inne nazwy to: aqua aerobik, gimnastyka w wodzie, wodny fitness) ciesząca się coraz większym uznaniem. Są to zajęcia prowadzone przez instruktora do specjalnie dobranej muzyki. Jej rytm nadaje odpowiednie tempo oraz mobilizuje do wykonywania wysiłku. Instruktor znajdujący się na brzegu basenu lub w wodzie, pokazuje ćwiczenia techniczne lub w formie prostych choreografii, często przemieszczając się w różnych kierunkach. Jest to forma aktywności fizycznej wykorzystująca elementy aerobiku lub gimnastyki w wodzie, wywodząca się od ćwiczeń rehabilitacyjnych.

Cechą charakterystyczną zajęć jest prowadzenie ich w pełnym odciążeniu, które zapewnia wyporność wody. Ćwiczenia w niej wykonywane nie powodują obciążenia stawów i są całkowicie bezpieczne a zarazem skuteczne. Podczas treningu w wodzie niemal nie odczuwa się wysiłku, mimo, że mięśnie pracują bardzo intensywnie. Warto pokreślić, iż kontuzje w środowisku wodnym podczas ćwiczeń praktycznie się nie zdarzają. Co więcej, ten rodzaj aktywności ruchowej zalecany jest jako forma rehabilitacji lub usprawniania po odbytych urazach czy operacjach.

Zasady dobierania ćwiczeń i prowadzenia treningu w wodzie są ściśle określone. Możemy wyróżnić wiele rodzajów treningu aqua fitness np. aqua combo, aqua kickboxing, aqua jogging, aqua pilates, aqua body pump, aqua cycling, aqua senior czy aqua mama. Rodzaj zajęć w dużym stopniu zależy od tego do kogo są skierowane, jaki cel im przyświeca oraz jakimi dysponujemy warunkami tzn. od wielkości i głębokości basenu oraz od używanego sprzętu. Zajęcia mogą odbywać się w wodzie płytkiej (tj. do pasa), w wodzie o średniej głębokości (tj. do klatki piersiowej) i głębokiej (tj. bez kontaktu z dnem). W zależności od głębokości basenu zmienia się forma treningu oraz użycie specjalistycznego sprzętu. W wodzie płytkiej i średniej ćwiczenia mogą być wykonywane bez dodatkowych przyborów, natomiast woda głęboka determinuje użycie np. odpowiednich pasów.

I tak, aby uatrakcyjnić zajęcia wykorzystuje się następujący sprzęt do aqua aerobiku:  piankowe hantle i sztangi, „makarony”, rękawice i dyski, buty wypornościowe, obciążniki na nadgarstki i nogi, piłki, taśmy oraz wspomniane pasy wypornościowe. Przybory te zwiększają pływalność, pozwalają na swobodne unoszenie się na powierzchni wody lub też mają za zadanie zwiększyć opór w odpowiednich ćwiczeniach.